Tento projekt nabídl dětem jiný, netradiční způsob psychosociálního výcviku a inovativní formy trávení volného času pomocí různorodých zážitkových aktivit a tím tak zvýšil šanci na minimalizaci problémů při opětovném návratu do přirozeného prostředí vrstevnické skupiny.
V rámci speciálního programu jsme se zaměřovali na rozvoj několika velmi důležitých kompetencí v dětské skupině. Na prvním místě se jednalo o kompetence sociální , a to o rozvoj vzájemného pochopení,respektu k odlišnostem i vzájemné tolerance ve skupině.
Velmi důležitá bylo vytvoření atmosféry vzájemné důvěry a bezpečného prostředí, participace všech dětí, rozdělení zodpovědnosti, rozvoj kooperativního chování.
Využívali jsme i zážitkových metod, vedoucích k rozvoji dovednosti požádat o pomoc druhého v případě potřeby a současně i rozvoj kompetence tuto pomoc po požádání poskytnout. Kromě toho byla pozornost zaměřena i na rozvoj vnímavosti pro situace, kdy je vhodné a žádoucí pomoc nabídnout i bez předchozího požádání a jakým způsobem.
Svůj prostor měl v programu i nácvik komunikativních dovednosti k vytváření potřebných interpersonálních vztahů a k jejich udržování, k rozvoji schopnosti empatie a porozumění druhým, ke zlepšení vzájemného pochopení a spolupráci ve skupině,podpora a rozvoj dovednosti formulování svých myšlenek a názorů, vyjadřování vlastních emocí a porozumění emocím svých vrstevníků. Děti si utvářely pozitivní představu o sobě samém, účastnily se různých diskuzí Podporování a vytváření prostoru pro k vyjadřování svého názoru na různá témata .
Celá zpráva: