Projekt Inkluze umožnil realizovat pravidelné setkávání klienta s ADHD s vrstevníky. Vzhledem k postižení byla volena forma holistické muzikoterapie, která je unikátním spojením relaxační, ale i prožitkově výukové aktivity, při níž je možné využít přirozené situace hry s nástroji k rozvoji sociálních a komunikačních kompetencí a to v rámci skupinky zdravých vrstevníků.
Aktivity probíhaly v prostorách Spektra (herny, zahrada). Bylo realizováno 10 setkání po 45minutách (déle klient neudrží pozornost). Ve skupince byl 8 letý chlapec s ADHD a skupina (6 vrstevníků), přičemž docházelo k proměnám v sestavě zúčastněných. Byla volena forma skupinové práce, témata:
- Seznámení účastníků s nástroji
- Seznámení dětí prostřednictvím hudebních nástrojů
- Relaxační techniky pomocí tibetské mísy, volná tvorba.
- Přběh a hudba – pohádka O Jeníčkovi a Mařence – vytváření hudebního doprovodu
- Lidové písně, doprovod a taneční projekce.
- Relaxační techniky, propojení těla a nástroje, volná tvorba.
- Muzikoterapeutický orchestr.
- Djembe buben, společná perkuse.
- Orfovy nástroje, meditace.
- Závěrečné zhodnocení, pocity účastníků vyjádřené krátkou skladbou.
Celá zpráva: